AMD “SÜPER ERKEN” ÇALIŞMA GRAFİKLERİ RENDER SÜRESİ RAKAMLARINI YAYINLADI

Haberi Sesli dinle
Getting your Trinity Audio player ready...

AMD bir GPUOpen blog yazısında, geleneksel ExecuteIndirect yöntemi yerine Work Graphs kullanarak DirectX 12 iş yükünü işleyen bir Radeon RX 7900 XTX GPU için bazı “süper erken” performans rakamlarını gösterdi.

Work Graphs, GPU’ların render ve genel amaçlı hesaplama iş yüklerini yürütmede daha fazla özerkliğe sahip olduğu ve CPU’nun render işlem hattındaki rolünü büyük ölçüde azalttığı bir yöntemdir. Devam eden GDC 2024’te AMD, grafiğin geri kalanı yürütülürken çizim çağrılarını işleyecek bir özellik olan Mesh Nodes ile senkronize çalışan Work Graphs uygulayan bir DirectX 12 render iş yükünün performans demosunu gösterdi. Bu render süreleri geleneksel yöntemle karşılaştırıldı. Aradaki farklar şaşırtıcıdır.

%39 RENDER SÜRESİ İYİLEŞTİRMELERİ YAYINLADI

Geleneksel ExecuteIndirect yönteminin bir kareyi oluşturması Work Graphs’e kıyasla %64 daha uzun sürüyor, başka bir deyişle yeni yöntem %39 daha hızlı. Bu, İş Grafikleri uygulayan uygulamalar için kare hızları üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Demonun bir parçası olmasa da AMD RDNA 3, API düzeyinde az kullanılan bir başka özellik olan Çoklu çizim dolaylı için silikon düzeyinde bir hızlandırma da uyguluyor. AMD’nin demosunda, HUD kullanıcı arayüzü ve gökyüzü kutusu olmadan, tek bir çalışma grafiği gönderimi ile işlenen bir 3D sahne gösteriliyor. Çalışma Grafikleri ve Mesh Düğümleri, DirectX 12 API özellik setine eklenen ve bu yılın sonlarına doğru kullanıma sunulacak olan bir sonraki büyük özelliktir. Hem AMD hem de NVIDIA’nın bu özelliği uygulamaya yönelik çalışmaları devam etmektedir.

Bunları da sevebilirsiniz

Bir Cevap Yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.